zaterdag 25 september 2010

Mijn Marie-Antoinette...




























Lieve allemaal,

Graag zou ik jullie willen voorstellen aan mijn Marie-Antoinette..De Barokke tijd waarin zij heeft geleefd vindt ik zo geweldig!
De overdaad van alles...juwelen, kostuums, schoentjes..is helemaal mijn ding, en daar haal ik zoveel inspiratie uit.De film Marie-Antoinette is zo ontzettend mooi, en Kirsten Dunst speelt in deze film de hoofdrol, dit doet zij met zoveel overgave, gewoon perfect.De kostuums en de overdaad van alles hebben mij geinspireerd om mijn Marie-Antoinette te maken...maar dan alleen in dierlijke vorm, daar ik zo dol ben op mijn hondje..Takkie een Jacke Russel van 17 jaar oud.Om een jurk te maken zoals in de film was een echt uitdaging voor mij, en een zeer tijdrovende klus.Onder de jurk van Marie zit een hele rij kussentjes, en dit zit om haar taille met een lint vast, zodat haar jurk mooi wijd vailt...De hoed en jurk zijn voorzien van echte antieke materialen...die ik voorzichtig en met veel zorgvuldigheid heb uitgezocht en genaaid.
Marie-Antoinette is helaas al niet meer in mijn bezit, maar is vrijdag afgereisd naar Amerika..Californie, naar een dame die haar van mij heeft gekocht..
Een hele eer als mensen in Amerika mijn werk zo waarderen..alhoewel ik mijn Antoinette nu al mis..
Ook wil ik jullie vertellen dat ik het bloggen de eerstkomende weken zal moeten laten..en dit vindt ik zo ontzettend jammer, ik mag zo graag jullie mooie blogs bezoeken en al het moois bewonderen, en genieten van jullie verhalen.
Op dit moment heb ik het zo ontzettend druk met de voorbereidingen voor de beurs in Ahoy dat ik daar al mijn energie en tijd aan ga besteden...
Maar ik hoop jullie weer te spreken over een paar weekjes...ik zal jullie missen!
Dikke kus,
Marijke