maandag 3 september 2012

Mollie Macphee...

Lieve blogsissies...

Eindelijk kan ik jullie mijn nieuwste poes laten zien...
Mollie Macphee
Ik kan jullie vertellen dat het een gevecht is geweest
om deze lieve poes te maken...
In de 20 jaar dat ik poppen en beren maak heb ik maar
5 poezen gemaakt, omdat het zo moeilijk is om een
poes te maken...
Maar ik vind het zo heerlijk om iedere keer mijn
grenzen te verleggen en iedere keer iets moeilijkers
te maken...
Ja nu ben ik best heel erg tevreden en trots op
deze lieve poes..
De laatste tijd heb ik me alleen bezig gehouden 
met poezen en nu heb ik inmiddels een hele reeks
poezenkoppies gemaakt..
Ik moet zeggen het gaat me steeds beter af..
het spreekwoord is er niet voor niets..
Oefening baart kunst...
Ik ben nog van plan om meer boetseerwerk
te combineren mohair...en dit geeft zo'n sprookjesachtig
en prachtig effect..
Soms vragen mensen mij wel eens hoe ik nu toch
aan de namen van mijn schepseltjes kom...
En of ik dan eerst de naam bedenk en daarna 
het popje of beestje maak...
Normaal gesproken maak ik eerst het schepseltje,
en meestal als ik de foto's maak, dan komt er een
naam naar boven...en soms ook een leuk verhaaltje wat
 bij het schepseltje past na mijn idee..
Deze lieve dromerige poes heet Mollie Macphee...
een naam precies zoals ik het graag hoor...

Meisjes ik wens jullie alle liefs en meer dan goeds...
en ik wens jullie zoete dromen en 
een liefdevolle week!