zaterdag 14 juni 2014

Mag ik met je mee?


Goede zondagmorgen...

En plots zag ik hem daar zomaar
zitten...
In de etalage..tussen allemaal
dozen en oude spullen..
Je zat daar berenkind...
Zo zielig met je kopje naar beneden hangend,
je oren hingen aan draadjes, je pootjes
waren kapot...
Ik pakte je voorzichtig op...
Je fluisterde in mijn oor...
Mag ik met je mee?
Ik voel me hier zo alleen
Kijk eens hoe ik er uitzie?
Eens was ik mooi en zacht,
ooit is er van mij gehouden..
Mag ik met je mee?
Ja natuurlijk mag je met me mee...
Alles komt goed, vertrouw me maar
Eenmaal thuis, heb ik voorzichtig 
de oren van dit verdrietige berenkind aan
zijn berenkopje genaaid..
Op zijn berenvoetjes naaide ik voorzichtig
een lapje..en in de tussentijd vertelde ik
dat ik nog een paar lieve vriendjes
voor hem had..
Al snel zag ik zijn oogjes glimmen,
en zelfs zijn neusje krulde er van..
En kijk dit berenkind nu toch eens zitten!
Zijn beste vrienden zijn hond en pop..
Deze drie spelen en knuffelen wat af hahaha..
Zien jullie de glimmertjes in zijn ogen?
Beer kreeg een naam, zoals 
een mooie beer betaamd..
Leopold dat vind ik zo goed bij
hem passen..
Eind goed al goed..!
Bedankt voor het kijken..
liefs van ons..en tot de volgende keer
Toedellllllssssss
Ook beren hebben een ziel!