woensdag 14 oktober 2015

Mijn winkeltje...


Lieve mensen,

Ohhh...wat vind ik het toch heerlijk om jullie deze
post te laten zien...Hier ben ik zo zo supertrots op.
Wij..twee vriendinnen en ik hebben de hele winter
en zomer gebreid..en zie eens wat een geweldige
en schattige jurkjes, broekjes, vestjes, hoedjes en nog
veel meer we hebben gemaakt..
Het is net een winkeltje met die schattige jurkjes
op de kledingrekjes.

Er zijn brei ochtendjes en brei avondjes geweest,
zo warm en gezellig, lekker met een bakkie thee of koffie
erbij, en dan breien.Ik weet het klinkt oubollig, maar
voor mij is dit gewoon een van de leukste dingen die
er bestaan..Onder het breien lekker klessebessen, en ondertussen
leuke patroontjes zoeken en uitproberen.
Nu da avonden langer worden, houden we onze breiavondjes
er zeker in, veel te gezellig!

Ik wil mijn 2 vriendinnetjes heel hartelijk bedanken,
voor jullie prachtige werkstukjes, en Anita bedankt voor je
geduld om mij slobsokjes te leren breien hahaha
Eerst kon ik het niet en nu kan ik zelfs slobsokjes breien..super he?
Kijken jullie mee, wil jullie graag mijn winkeltje laten zien...

Het poppenkind in mijn winkeltje heet Wiesje..
En zij is dol op hoedjes..
Ik maakte speciaal voor de hoedjes, hoedendoosjes..
Kijk die Wiesje nu toch eens vol belangstelling
in het hoedendoosje kijken...
Ohhh...wat een mooi hoedje...
Kijk het staat haar toch schattig, dit roze hoedje..
Er zitten nog meer hoedjes in de doos..even een ander kleurtje proberen..

Nu maar eens een bruinig gekleurd hoedje...ohhh..
deze staat haar ook al zo zo schattig..
Zien jullie de mooie jurkjes in die zachte pastels...
En hier alle hoedjes bij elkaar..ze zijn toch beeldschoon?
En vinden jullie dat jurkje met cape niet schattig?
En dit hoedenstandaardje vind ik ook zo mooi..
deze is van 1920..ben verliefd op dat kopje..
Wat fijn dat al die mooie oude spulletjes bewaard
zijn gebleven...
Maar goed, alle hoedjes geprobeerd, nu nog even bij
de jurkjes kijken...Nou er is genoeg keuze hoor..
Ik wilde altijd al een overgooiertje hebben...deze is mooi!
Vind het zo schattig al die kleertjes op kledingrekjes..
Kijk en dit is een slobsokje...deze heeft Anita mij leren breien,
en ik snapte er in het begin geen hout van, en nu kan ik het
gewoon..ben er zo blij mee...
 Hier zien jullie het slobsokje nog duidelijker..
Natuurlijk neem ik mijn kledingwinkeltje en Wiesje
mee naar de beurs...
Deze beurs is 24& 25 oktober in de
BRABANTHALLEN in Den-Bosch...
Jullie komen toch ook?
Toedeltjes...tot snel..volgende keer zien jullie
mijn keukendoek berenkindjes...
XXX