vrijdag 4 maart 2016

Sssssst....ze slapen...

 Lieve mensen,

Ik zag een plaatje van Beatrix Potter,
ik ben zo helemaal weg van haar werk...
Geinspireerd door het werk van deze geweldige
kunstenares uit de vorige eeuw, maakte ik deze
lieve schatjes...
Na een vlotte bevalling zijn gisteren een
snoezige tweeling geboren...
 Twee lieve kleine konijntjes..
 Kleine Wolletje en Pluisje...
Moeder konijn heeft ze prachtig ingepakt...
Ze liggen er warmpjes bij...
Ik vroeg moeder konijn of ik ze even
mocht vast houden...vind ze zo zo schattig.
Dit is Wolletje volgens mij...
Terwijl ik haar pakte krulde het konijnenbeesie
zich nog een beetje op, maar ze sliep rustig verder..
 Ik pakte beide konijntjes, moeder heeft
de tweeling samen ingebakerd, dit vind ik zo
knap, vroeg aan moederkonijn hoe ze dit toch doet!
 Ik hoorde de beide meisje heel zachtjes ademhalen...
Alles zit er op en aan...kleine konijnenoortjes
 en een klein roze neusje en mondje...
 Pak ze maar uit, zei moederkonijn...
Kun je ze gelijk verschonen...hihi..
 Ach...eigenlijk vind ik het zielig om ze wakker te maken,
ze liggen zo lief tegen elkaar aan...
 Ach...Wolletje rolde zich een beetje om en
sliep gewoon op haar buikje verder...
En Pluisje rolde zich een beetje op, en sliep ook
verder...zo zoetjes en lief...
Na het verschonen pakte moeder konijn
haar lieve snoesjes en bakerde ze beide
dotjes weer in..
 Zo ze gaan weer slapen zei moeder konijn, en ik
ga ook nog even slapen...
 Wens jullie een mooi weekend..
Liefs
Marijke
XXX